BLI MEDLEM

Lier Svømmeklubb ønsker nye medlemmer velkommen. Ikke bare svømmere, men familie- og støttemedlemmer også.

Dersom du har svømt lite, eller fortsatt ikke kan, er våre svømmekurs et tilbud for deg.

Er du allerede trygg i vannet, kan svømme, eller kanskje til og med har vært aktiv svømmer tidligere, kan et av treningspartiene våre være aktuelle.

For å begynne i svømmeklubben må barnet kunne svømme rygg og crawl. Videre bør barnet kunne svømme 300 meter sammenhengende. Barnet må kunne beherske å flyte på rygg og mage i 30 sek uten å bevege seg i vannet  og stupe ut i vannet fra bassengkanen.

Du melder deg inn i Lier svømmeklubb via www.minidrett.no.
Vi bruker Spond for å administrere treningene. Etter innmelding i Min idrett vil du bli lagt til i Spond og du får der tilgang på treninger tilhørende ditt parti.

Ved spørsmål, bruk kontaktskjema under.

DSC01697.jpg
Kontakt: What We Do
DSC01704.jpg

OM OSS

Lier svømmeklubb ble stiftet i 1969. Svømmeklubben har et 25 m basseng med 6 baner og holder til i Lierhallen i Lier utenfor Drammen ca. 3 mil vest for Oslo.
Klubben har per i dag ca. 120 medlemmer hvorav hovedmålgruppen er barn og ungdom.

Svømming er en idrett og aktivitet som kan bedrives av ”alle” så sant forholdene ligger til rette og Lier svømmeklubb satser på breddeidrett inklusiv tilbud til funksjonshemmede. Medlemmene kommer hovedsakelig fra Lier, men klubben har også medlemmer fra kommunene rundt som Asker, Drammen, Hurum og Røyken.
Svømmeklubbene har en samfunnsmessig viktig posisjon for å lære opp, og opprettholde svømmekunnskaper i den norske befolkningen. Det er ikke bare snakk om mosjon, det er snakk om å redde liv. Som en aktivitet har svømming en positiv innvirkning på både kropp og mental helse og man er ikke avhengig av regulerte arenaer for å bedrive svømming.
Lier Svømmeklubb bidrar på en samfunnsnyttig måte ved å bruke mye tid på svømmeopplæring. Hvert år lærer vi mer enn 150 barn å svømme gjennom et strukturert faglig opplegg. I tillegg står vi for Gjensidigestiftelsen svømmeopplæring i vår region.
For de aktive svømmerne tilbyr klubben trening for at barna skal bli konkurransesvømmere og barna har muligheter til å delta på rekruttstevner og mer profesjonelle stevner. Vi legger stor vekt på å bygge gode relasjoner gjennom sosiale aktiviteter, i parallell med at svømmerne i stadig større omfang kvalifiserer seg samt deltar på åpne stevner.
Alle kurs og treningsgrupper har dedikerte trener(e)/instruktører og assistenter, som har nødvendig opplæring, lager treningsprogram, gir instruksjon og veiledning som er tilpasset gruppens ferdigheter.

Kontakt: Om

KONTAKT LIER SVØMMEKLUBB